Στενότερη η συνεργασία Δήμου Λαρισαίων και ΙΟΑΣ «Π. Μυλωνάς»


  • Επίκειται υπογραφή συμφώνου συνεργασίας 

  • Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις στην Λάρισα για την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας του ΟΗΕ – Δρόμοι για τη ζωή

  • Β. Δανέλλη – Μυλωνά (πρόεδρος ΙΟΑΣ): «Η Λάρισα μας εκπλήσσει ευχάριστα. Είναι μια πόλη που αλλάζει, που μαθαίνει και μετασχηματίζεται διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής για τους κατοίκους της»


Με απόλυτη επιτυχία και με τη συμφωνία Δήμος Λαρισαίων και Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» να ενισχύσουν περαιτέρω τη συνεργασία τους, με την υπογραφή συμφώνου συνεργασίας, ολοκληρώθηκαν οι δράσεις του Ιδρύματος, του Δήμου και φορέων της Λάρισας, στο πλαίσιο  6ης Παγκόσμιας Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας των Ηνωμένων Εθνών (17-23 Μαΐου 2021) - ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ!


Οι άνθρωποι του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς και η πρόεδρος του κ. Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, επέλεξαν την Λάρισα για τη διοργάνωση εκδηλώσεων γιατί η υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με την δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, ποδηλατοδρόμων κ.α. και τη θέσπιση χαμηλών ορίων ταχύτητας (20 χλμ/ώρα) στους νέους αυτούς δρόμους, είναι σε πλήρη εναρμόνιση με την καμπάνια του ΟΗΕ για μείωση των ορίων ταχύτητας στις πόλεις και ειδικότερα σε σημεία των αστικών ιστών που συνυπάρχουν πεζοί, ποδηλάτες και οχήματα. 


Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν χθες, με δράσεις στην Κεντρική Πλατεία της Λάρισας και ολοκληρώθηκαν σήμερα με την συνέντευξη τύπου της προέδρου της ΙΟΑΣ και στελεχών του Δήμου Λαρισαίων. 


Στο πλαίσιο της συνέντευξης η πρόεδρος του Ινστιτούτου κ. Βασ. Δανέλλη – Μυλωνά, αναφέρθηκε στην καμπάνια του ΟΗΕ για μείωση του ορίου ταχύτητας, στην προσπάθεια του Ινστιτούτου να «επενδύσει» στην εκπαίδευση των νέων για την οδική ασφάλεια, ενώ αναφερόμενη στην πόλη της Λάρισας υπογράμμισε ότι πρόκειται για  μια «πόλη που μας εκπλήσσει ευχάριστα, μια πόλη που αλλάζει, που μαθαίνει και μετασχηματίζεται διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής για τους κατοίκους της». Παράλληλα, η κ. Δανέλλη - Μυλωνά, τόνισε ότι μετά από συνάντηση με τον Δήμαρχο Λαρισαίων κ. Απόστολο Καλογιάννη, αποφασίστηκε η συνεργασία να ενδυναμωθεί μέσω της υπογραφής συμφώνου συνεργασίας, στο προσεχές διάστημα.


Το μήνυμα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή

Στο πλαίσιο της συνέντευξης ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δημ. Δεληγιάννης ανέγνωσε τον χαιρετισμό του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή προς το ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» για τις φετινής δράσης, στον οποίο σημειώνονται τα εξής: 

«Εκ μέρους της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θέλω ειλικρινά να συγχαρώ το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» για τις συστηματικές του προσπάθειες και το σπουδαίο έργο που προσφέρει στην κοινωνία μας. Πιστεύω ότι η αφοσίωση στο στόχο της μείωσης των ατυχημάτων στους δρόμους μας, όχι μόνο βοηθάει ουσιαστικά στην επίτευξή του, αλλά αποτελεί και εξαιρετικό παράδειγμα μίμησης για όλους μας, για το τι θα πει ενεργός πολίτης και δράση για το σύνολο.


Όπως γνωρίζετε η Κυβέρνησή μας από την πρώτη στιγμή έχει θέσει πολύ ψηλά στις προτεραιότητές της το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Εχουμε εκπονήσει και εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που εδράζεται σε ένα τετράπτυχο: Ασφαλείς δρόμοι – Υπεύθυνοι οδηγοί – Κυκλοφοριακή Παιδεία – Δίκαιοι κανόνες για όλους.


Και ξεκινώ από το τελευταίο. Εχουμε ήδη ανακοινώσει ότι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές θα κατέβει στα 30χλμ/ώρα. Και μόνο με αυτή τη μείωση, μειώνουμε αυτομάτως και τις πιθανότητες θανάσιμου τραυματισμού πεζού σε περίπτωση ατυχήματος, από 80% σε 10%. 


Όμως οι κανόνες δεν έχουν νόημα εάν δεν τηρούνται… Και επειδή πάντα δυστυχώς θα υπάρχουν και παραβάτες, πρέπει να υπάρχει και ένα αποτελεσματικό σύστημα ποινών. Προχωρούμε λοιπόν σε αυστηροποίηση του ΚΟΚ. Όχι όμως εστιάζοντας σε υψηλά χρηματικά πρόστιμα, αλλά βάζοντας αυστηρές διοικητικές ποινές.


Γιατί μπορεί να ακούγεται εντυπωσιακό ένα πολύ υψηλό πρόστιμο, όμως είναι κοινωνικά άδικο και αναποτελεσματικό, διότι τα υψηλά πρόστιμα καταλήγουν να μην επιβάλλονται. 


Αντίθετα, με τον νέο ΚΟΚ θα υπάρχουν αυστηρές διοικητικές ποινές, όπως αφαίρεση άδειας οδήγησης για μεγάλο χρονικό διάστημα, εάν η παράβαση αφορά τη συμπεριφορά του οδηγού, ενώ εάν η παράβαση αφορά το όχημα θα αφαιρούνται οι πινακίδες. 


Αλλά και με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας μπαίνουν κανόνες στην κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας: όπως ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards, ποδήλατα. Η παιδεία των οδηγών βέβαια παίζει καθοριστικό ρόλο στην οδική ασφάλεια. Για πρώτη φορά λοιπόν σχεδιάζονται μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία. 


Ενώ ήδη αλλάξαμε το σύστημα μαθημάτων και εξετάσεων οδήγησης, για να τα αντιμετωπιστούν προβληματα διαφθοράς και να βγαίνουν στους δρόμους καλύτεροι οδηγοί. Μπαίνει τέλος στο παράδοξο της χώρας μας, πολλοί πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά να μαθαίνουν οδήγηση.


Αλλά και ο καλύτερος οδηγός μπορεί να μην είναι ασφαλής σε έναν επικίνδυνο δρόμο. Για αυτό και τρέχουμε ένα εκτεταμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα, με αρωγό την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων. Ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου κάνουμε κάτι που δεν έχει μέχρι ξαναγίνει στην Ελλάδα: Δημοπρατήσαμε έργο αξίας 30 εκ ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο. Και βέβαια, ξεμπλοκάρουμε μεγάλα οδικά έργα Ε 65, ΒΟΑΚ, Καλαμάτα – Ριζόμυλος, αλλά και νέα όπως οι επεκτάσεις της Αττικής οδού στην Αθήνα και το flyover στη Θεσσαλονίκη – ώστε να ολοκληρώσουμε ένα σύγχρονο, ασφαλές οδικό δίκτυο.


Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουμε λοιπόν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την οδική ασφάλεια. Και αποτελεί πολύτιμο αρωγό σε αυτή την προσπάθεια, κάθε πρωτοβουλία για την ενημέρωση των πολιτών, όπως κάνει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Και πάλι συγχαρητήρια και καλή επιτυχία στις δράσεις σας.»


Εκ μέρους της δημοτικής αρχής, χαιρετισμούς απηύθυναν ο αναπληρωτής δήμαρχος κ.. Γιώργος Σούλτης και ο αντιδήμαρχος κ. Σωτ. Βούλγαρης, οι οποίοι αναφέρθηκαν αφενός στην προσπάθεια του Δήμου Λαρισαίων για τις αλλαγές στο αστικό περιβάλλον, μέσω της υλοποίησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας  και αφετέρου στην προσπάθεια του Δήμου να εκπαιδεύσει μαθητές της πόλης στην οδική ασφάλεια.

Στην συνέντευξη παρέστη και ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Λάρισα Μπροστά» κ. Κ. Αργυρόπουλος, ο οποίος χαιρέτισε τη συνεργασία του Δήμου με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Π. Μυλωνάς» επισημαίνοντας την ανάγκη ενίσχυσης των εκπαιδευτικών δράσεων για την οδική ασφάλεια. 

Στις δράσεις του διημέρου, συμμετείχαν επίσης οικογένειες συμπολιτών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα του Δήμου “Κινούμαι με το ποδήλατο με το παιδί μου”, άτομα με αναπηρία με τα ηλεκτροκίνητα αμαξίδια τους καθώς και μικροί αθλητές των σχολών ποδηλασίας του Ποδηλατικού Αθλητικού Συλλόγου “Πηνειός” και του Ποδηλατικού Γυμναστικού Συλλόγου Λάρισας. Επίσης συμμετείχαν μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Λάρισας και της Ένωσης Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Θεσσαλίας, ενώ ιδιαίτερα σημαντική για την επιτυχή ολοκλήρωση των δράσεων ήταν η συνδρομή του  της Τροχαίας Λάρισας και εθελοντών της Ομάδας Διάσωσης και Υγειονομικών Αποστολών Ε.Ο.Δ.Υ.Α.