Νέο αυτοκινούμενο γερανό και μηχάνημα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων απέκτησε το Λιμάνι του Βόλου


Με ένα νέο αυτοκινούμενο γερανό και ένα μηχάνημα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εξοπλίζεται το λιμάνι του Βόλου με χρηματοδότηση από το το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020. Στην παράδοση του νέου εξοπλισμού συνολικού προϋπολογισμού 3.500.000 ευρώ παρευρέθηκαν ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, η Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Μαγνησίας και Β. Σποράδων Δωροθέα Κολυνδρίνη, η Πρόεδρος του ΟΛΒ Βίκυ Μήτρου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ Σωκράτης Αναγνώστου, ο Πρόεδρος των Λιμενεργατών του Βόλου Θωμάς Κρητικός, ο Πρόεδρος των Εργαζομένων του ΟΛΒ Θανάσης Μανθογιάννης και οι πρώην Πρόεδροι του ΟΛΒ Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος  και Παντελής Σκάγιαννης και ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΒ Γιώργος Τοζίδης  

«Σήμερα είναι μια καλή μέρα για το λιμάνι του Βόλου που εξοπλίζεται με ένα νέο αυτοκινούμενο γερανό και ένα νέο μηχάνημα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ο συγκεκριμένος εξοπλισμός που χρηματοδοτείται με 35% από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 -2020 επεκτείνει τη δυναμικότητά του λιμανιού όσον αφορά την φορτοεκφόρτωση γενικού και χύδην φορτίου, τις ανελκύσεις - καθελκύσεις των ιπτάμενων δελφινιών, καθώς και την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Βέβαια η χρηματοδότηση θα μπορούσε να φτάσει το 100% και να έχουμε κάνει και άλλες παρεμβάσεις  αλλά έχουμε μια δύσκολη κατάσταση λόγω του ΤΑΙΠΕΔ. Εμείς είχαμε ζητήσει να αναλάβουμε τη διαχείριση του λιμανιού του Βόλου τη στιγμή που δεν είχε ενταχθεί στο σχεδιασμό των προς ιδιωτικοποίηση λιμανιών της χώρας. Το ζητήσαμε αυτό καθώς μπορούσαμε να έχουμε μέσω του ΕΣΠΑ 100% για να προχωρήσουμε τα απαραίτητα έργα για την αναβάθμιση του λιμανιού. Άλλωστε η Περιφέρεια Θεσσαλίας χρηματοδότησε μέσω του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας την εγκατάσταση Συστήματος Ασφαλείας (ISPS) αναβαθμίζοντας τις συνθήκες ασφάλειας του λιμανιού για τις κρουαζιέρες και για τα πλοία. Το λιμάνι του Βόλου για την Περιφέρεια μας αποτελεί προστιθέμενη αξία και με τη σημερινή διοίκηση του ΟΛΒ συνεργαζόμαστε δημιουργικά και αποτελεσματικά. Χρειαζόμαστε, όμως, μεγαλύτερη ευελιξία από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς ο προγραμματισμός για την προμήθεια αυτού του εξοπλισμού έχει γίνει εδώ και καιρό. Γι’ αυτό λέμε ότι πρέπει να αλλάξει η ταχύτητα της διαδικασίας προμήθειας αυτών των μηχανημάτων και γενικότερα των έργων προκειμένου να μην υπάρχει αυτή η μεγάλη γραφειοκρατία. Μόνο με ταχύτητες μεγάλες μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.

Βίκυ Μήτρου, Πρόεδρος ΟΛΒ: 
«Σήμερα είναι μια χαρούμενη μέρα για το λιμάνι. Καταφέραμε να έχουμε εδώ μετά το μηχάνημα στιβασίας που είχαμε παραλάβει πριν λίγους μήνες και το νέο αυτοκινούμενο γερανό. Έτσι ολοκληρώθηκε ένα έργο για το λιμάνι του Βόλου το οποίο πήρε τέσσερα χρόνια. Είναι ένα έργο τριών διοικήσεων και γι’ αυτό έχουμε κοντά μας και τον κ. Σταυριδόπουλο και τον κ. Σκάγιαννη και τον κ. Τοζίδη. Είναι μεγάλη μας χαρά που υποδεχόμαστε αυτό το γερανό που αναβαθμίζει το λιμάνι σε μεγάλο βαθμό διότι θα μπορέσει να αυξήσει την πελατεία του λιμένος καθώς είναι πιο γρήγορος και στη μεταφορά του αντέχει περισσότερους τόνους. Η δουλειά μας από εδώ και πέρα θα είναι να προσελκύσουμε νέους πελάτες που δεν μπορούσαμε να ικανοποιήσουμε μέχρι σήμερα. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Περιφερειάρχη μας τον κ. Κώστα Αγοραστό γιατί η Περιφέρεια προσέφερε το 35% της χρηματοδότησης για να μπορέσουμε με ίδια κεφάλαια του λιμανιού να ολοκληρώσουμε την προμήθεια. Είναι πολύ σημαντικό που ένα δημόσιο λιμάνι κάνει μια τόσο μεγάλη επένδυση σε αυτή τη χρονική συγκυρία».

Σωκράτης Αναγνώστου, Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΒ: 
«Ο νέος γερανός είναι πολύ σημαντικός για το λιμάνι μας διότι είναι αυτοκινούμενος και μπορεί να πάει σε διαφορετικά μέρη. Ενώ έχει μεγαλύτερη ανυψωτική ικανότητα φτάνοντας τους 120 τόνους.  Είναι ένας γερανός που μπορεί να πάρει τα φορτία πιο μακριά από το κρηπίδωμα και να εξυπηρετήσει μεγαλύτερα καράβια και καράβια που έχουν το φορτίο τους σε κάποια απόσταση από το κρηπίδωμα και μέχρι σήμερα δεν μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε. Ευχαριστούμε την Περιφέρεια η οποία συνέβαλε χρηματοδοτώντας το 35 % για τη συγκεκριμένη προμήθεια τόσο του γερανού όσο και του μηχανήματος για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων.  Ευελπιστούμε να έχουμε και άλλες χρηματοδοτήσεις από την Περιφέρεια για έργα που θα μας οδηγήσουμε στην περαιτέρω αναβάθμιση του λιμανιού».

Ο νέος εξοπλισμός

Ο γερανός χρησιμοποιείται για γενικό φορτίο με χρήση γάντζου, ενώ με την προσαρμογή της κατάλληλης αρπάγης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορευματοκιβώτια (Ε/Κ – container), αλλά και για χύδην φορτία (πάλι με την προσαρμογή κατάλληλης αρπάγης). Επίσης, χρησιμοποιείται για τις ανελκύσεις – καθελκύσεις των ιπτάμενων δελφινιών (flying dolphin), τα οποία συνδέουν ακτοπλοϊκά το Βόλο με τις Σποράδες. Ο αυτοκινούμενος γερανός πρόκειται να αντικαταστήσει τον  υφιστάμενο αυτοκινούμενο γερανό και έχει: α) μεγαλύτερη ακτίνα λειτουργίας, με συνέπεια να μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μεγαλύτερου πλάτους, β) μεγαλύτερη δυναμικότητα για την ίδια ακτίνα λειτουργίας, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η διακίνηση μεγαλύτερων ειδικών φορτίων γ) μεγαλύτερες ταχύτητες λειτουργίας, με αποτέλεσμα να μειώνεται ο χρόνος εξυπηρέτησης και να αυξάνεται η δυναμικότητα φορτοεκφόρτωσης ανά ώρα.  Στο πλαίσιο της ίδιας Πράξης  υπήρξε η προμήθεια ενός μηχανήματος  διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων προς αντικατάσταση του υφιστάμενου.

Τα προς αντικατάσταση μηχανήματα, λόγω παλαιότητας (έτος κατασκευής τους το 1982), τίθενται κατά διαστήματα εκτός λειτουργίας εξαιτίας βλαβών, με συνέπεια την αδυναμία εξυπηρέτησης των χρηστών. Το χρονικό διάστημα παροπλισμού τους μπορεί να φτάσει τις 20 ημέρες, καθώς τα ανταλλακτικά είτε έχουν σταματήσει να παράγονται είτε είναι δυσεύρετα. Με τα νέα μηχανήματα, δεν θα υπάρχει τέτοιο ζήτημα, συνεπώς η αύξηση της δυναμικότητας της λιμενικής εγκατάστασης προέρχεται έμμεσα και από την διασφάλιση της συνεχούς λειτουργία των νέων μηχανημάτων. Επίσης και τα δύο ως ανωτέρω μηχανήματα διαθέτουν σύγχρονες διατάξεις και εξοπλισμό αυξημένης ασφάλειας, ενώ έχουν και σημαντικά καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση με τον υφιστάμενο εξοπλισμό που αντικαθιστούν, τόσο όσον αφορά τους επικίνδυνους ρύπους όσον αφορά και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.