Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας: Σεμινάριο με θέμα: «Σχέδια Ευρωπαϊκής Κινητικότητας υπό το συντονισμό της Διεύθυνσης Π.Ε. Λάρισας: Σχεδιασμός-Υλοποίηση-Αντίκτυπος»


Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας πραγματοποίησε σεμινάριο με θέμα: «Σχέδια Ευρωπαϊκής Κινητικότητας υπό το συντονισμό της Διεύθυνσης Π.Ε. Λάρισας: Σχεδιασμός-Υλοποίηση-Αντίκτυπος», τη  Δευτέρα στις 29 Νοεμβρίου 2021. Το  σεμινάριο υλοποιήθηκε διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων CISCO Webex, στο πλαίσιο διάχυσης των αποτελεσμάτων των Προγραμμάτων ERASMUS+ KA1 και αφορούσε στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών σχετικά με καλές εκπαιδευτικές πρακτικές,  με καινοτόμες δράσεις και με σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους.

Το σενάριο είχε μεγάλη επιτυχία, καθώς το παρακολούθησε μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούσαν στον νομό Λάρισας και σε διάφορους νομούς και συμμετείχαν με εισηγήσεις  Διευθυντές και Διευθύντριες, Υποδιευθυντές και Υποδιευθύντριες, Προϊσταμένες και εκπαιδευτικοί διάφορων ειδικοτήτων.  Επιπρόσθετα, στο σεμινάριο παρευρέθηκαν, ως κεντρικοί ομιλητές, ο  Συντονιστής Δράσης 1 της Σχολικής Εκπαίδευσης του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), κ. Κωνσταντίνος Μαγγιώρος και η Πρέσβειρα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων eTwinning Λάρισας και Μαγνησίας,  κ. Ζωή Γάλλου.

    Στην έναρξη του σεμιναρίου, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Αικατερίνη Καραγιώργου, καλωσόρισε εγκάρδια τους ομιλητές και τις ομιλήτριες και τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες και στον χαιρετισμό που απήυθυνε ανάφερε τα ακόλουθα:

«Η  Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας υλοποίησε και ανέλαβε το συντονισμό εγκεκριμένων Προγραμμάτων ERASMUS+KA1 που αφορούσαν στις σχολικές μονάδες Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης και χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συγκεκριμένα υλοποίησε το πρόγραμμα με τίτλο «Fresh Ideas and Resources in Education (F.I.R.E.)» και το πρόγραμμα με τίτλο «Εφαρμόζοντας Βέλτιστες Πρακτικές», «TEAM_UP» που αφορούσε  στις σχολικές μονάδες Δημοτικής Εκπαίδευσης και πραγματοποιήθηκε στην Κροατία. Επιπρόσθετα, υλοποίησε το πρόγραμμα με τίτλο «TEACH, EDUCATE, ACT, MOTIVATE!» που αφορούσε στις σχολικές μονάδες Προσχολικής Εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια του οποίου πραγματοποιήθηκαν κύκλοι μαθημάτων στην Ισπανία (‘’Stress management with outdoor activities and creativity workshop”), στην  Ισλανδία (‘’Smart Teachers Play More’’), καθώς και στο Λουξεμβούργο (‘’European School Luxembourg I’’). 

Στα προγράμματα αυτά συμμετείχαν εκπαιδευτικοί Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων στην περιοχή ευθύνης μας, οι οποίοι επιμορφώθηκαν σχετικά με τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, με τον ψηφιακό αλφαβητισμό, με εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να διαμεσολαβήσουν θετικά στη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με καινοτόμες και καλές πρακτικές που μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου σχολικού περιβάλλοντος και σχετικά με τη δημιουργία κοινοτήτων συνεργασίας  σχολικών μονάδων.

    Στο  πλαίσιο διάχυσης των αποτελεσμάτων των Προγραμμάτων ERASMUS + KA1 εντάσσεται το παρόν επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Σχέδια Ευρωπαϊκής Κινητικότητας υπό το συντονισμό της Διεύθυνσης Π.Ε. Λάρισας: Σχεδιασμός-Υλοποίηση-Αντίκτυπος» που διοργανώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, ως Συντονιστής φορέας, δια της Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων. Η υλοποίησή του διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων CISCO Webex,  βασίστηκε στην τήρηση και εφαρμογή των  απαραίτητων μέτρων  κατά του Covid-19  για  την ασφάλεια  όλων των συμμετεχόντων.

    Σήμερα έχουμε τη χαρά και την τιμή να παρευρίσκονται, ως κεντρικοί ομιλητές, ο Συντονιστής Βασικής Δράσης 1 της Σχολικής Εκπαίδευσης του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), κ. Κωνσταντίνος Μαγγιώρος και η Πρέσβειρα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων eTwinning Λάρισας και Μαγνησίας,  κ. Ζωή Γάλλου. 

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στον κ.  Κωνσταντίνο Μαγγιώρο για τη συμβολή του στην επίλυση των ζητημάτων που προέκυψαν λόγω της πανδημίας και των συνακόλουθων περιοριστικών μέτρων, καθώς και για τη στήριξή του ώστε να καταστεί εφικτή η κινητικότητα των επιμορφούμενων που συμμετείχαν στα εν λόγω Προγράμματα. 

Επιπρόσθετα, επιθυμώ να συγχαρώ τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες εκπαιδευτικούς που συνέβαλαν καθοριστικά στην υλοποίηση αυτών των Προγραμμάτων (ERASMUS+KA1) και παρευρίσκονται για να  μοιραστούν τις γνώσεις που απέκτησαν».

Ολοκληρώνοντας τον χαιρετισμό, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφέρθηκε σύντομα στην αναγκαιότητα υλοποίησης ανάλογων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο μέλλον και προλόγισε με θερμά λόγια τον κ. Κωνσταντίνο Μαγγιώρο,  Συντονιστή Βασικής Δράσης 1 της Σχολικής Εκπαίδευσης του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ).

Ο κ. Κωνσταντίνος Μαγγιώρος, στην ομιλία του ανέφερε: «Είναι ιδιαίτερη χαρά να βρίσκομαι έστω και με εικονικό τρόπο σήμερα μαζί σας σε αυτή τη σημαντική ημερίδα που διοργανώνει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και η οποία έχει ως στόχο την διάχυση της πληροφορίας αναφορικά με τα αποτελέσματα των σχεδίων Erasmusπου υλοποιούνται υπό τον Συντονισμό της. Θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στη  Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κα Καραγιώργου αλλά και στους συνεργάτες της για τη πρωτοβουλία διοργάνωσης της σημερινής εκδήλωσης αλλά για την ευγενική τους πρόσκληση να απευθύνω χαιρετισμό από τη πλευρά του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών ως Εθνικής Μονάδας Συντονισμού για τους τομείς της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Tα Ευρωπαϊκά Προγράμματα καταδεικνύουν τη νέα οπτική αλλά και κατεύθυνση που οφείλει να ακολουθεί η εκπαίδευση προκειμένου να δείξει ότι αντιλαμβάνεται τα μηνύματα της σύγχρονης κοινωνίας. Η εκπαίδευση οφείλει να συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής. Ζούμε στην εποχή της τεχνολογικής επανάστασης, μιας επανάστασης η οποία έχει δημιουργήσει νέους συσχετισμούς και έχει αλλάξει τον τρόπο που ζούμε. Είναι η εποχή που οι αποστάσεις αλλά και ο χρόνος έχουν μηδενιστεί, η εποχή που τα εμπόδια και οι περιορισμοί έχουν καταργηθεί. Ο άνθρωπος της εποχής μας μπορεί ανά πάσα στιγμή να ταξιδέψει, να επικοινωνήσει με ανθρώπους που βρίσκονται σε διαφορετικά γεωγραφικά μήκη και πλάτη, να αποκτήσει πρόσβαση στη γνώση και στη πληροφορία. Ο άνθρωπος της εποχής μας, δεν εγκλωβίζεται στα στενά όρια του τόπου που είναι εγκατεστημένος, αλλά μπορεί να αλληλοεπιδρά, να συνεργάζεται, να αναπτύσσει δεσμούς με πολίτες άλλων χωρών ενώ ταυτόχρονα μέσα από την επαφή και τον διάλογο μπορεί να ανοίγει δίαυλο επικοινωνίας και  να μοιράζεται τις ανησυχίες του. Να εκφράζει τις σκέψεις και τους προβληματισμούς του σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονες κοινωνίες.

Το Πρόγραμμα Erasmus+ στοχεύει μέσω της δια βίου μάθησης, στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη νέων και ενηλίκων, στην ανάπτυξη του αισθήματος του ενεργού πολίτη αλλά και στην καλλιέργεια ευρωπαϊκής συνείδησης. Το νέο Πρόγραμμα κατά τη περίοδο 2021 – 2027 αντιλαμβάνοντας τις νέες τάσεις που επικρατούν στις σύγχρονες κοινωνίες φιλοδοξεί α) να ενισχύσει την συμμετοχή σε αυτό ατόμων με λιγότερες ευκαιρίες, β) να υποστηρίξει τον ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και τη ψηφιακή διάσταση στην εκπαίδευση, γ) να προωθήσει περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές και δ) να λειτουργήσει ως βασικό εργαλείο για την ανάπτυξη του λεγόμενου ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης, ώστε η κινητικότητα στο εξωτερικό για σκοπούς μάθησης να αποτελεί μια ρεαλιστική δυνατότητα για κάθε ευρωπαίο πολίτη. Στόχος των παραπάνω είναι να οικοδομηθεί η Ευρώπη των αξιών της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της ανεκτικότητας και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη, ποιοτικές θέσεις εργασίας και να διασφαλίσει τη κοινωνική συνοχή. 

     Το νέο Πρόγραμμα Erasmus+ προσφέρει μια πληθώρα ευκαιριών και δυνατοτήτων και συνοδεύεται από γενναία αύξηση στα κονδύλια του προϋπολογισμού. Ως εκ τούτου, οι φορείς ή οι οργανισμοί που ενδιαφέρονται να υποβάλλουν αίτηση για χρηματοδότηση διαθέτουν ιδιαίτερα αυξημένες πιθανότητες προκειμένου να λάβουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Ενδεικτικά θα ήθελα να θέσω υπόψη σας κάποια αριθμητικά στοιχεία αναφορικά με τη Βασική Δράση 1 στον Τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης προκειμένου να αποκτήσετε μια εικόνα για τη τάξη μεγέθους. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2014 με έναν προϋπολογισμό περίπου 1.130.000 ευρώ για να κλείσει το 2020 με έναν σταδιακά αυξανόμενο σε ετήσια βάση προϋπολογισμό ύψους 2.385.000. Κατά τη τρέχουσα προγραμματική περίοδο, το έτος 2021 ως τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης είχαμε στη διάθεσή μας περίπου 5.480.000, ενώ για το έτος 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε πολύ πρόσφατα στη δημοσιότητα η Ε.Ε. θα έχουμε διαθέσιμο προϋπολογισμό περίπου 9.000.000 ευρώ. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία νομίζω ότι γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι όλοι εσείς, τα στελέχη της Εκπαίδευσης έχετε μια τεράστια ευκαιρία τόσο για εσάς τους ίδιους όσο και για τους μαθητές σας προκειμένου να επωφεληθείτε από τις ευκαιρίες που προσφέρει το Πρόγραμμα.

Κλείνοντας θα ήθελα να συγχαρώ για ακόμη μια φορά την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας καθώς επίσης και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που συμμετείχαν και συμμετέχουν σε σχέδια κινητικότητας που παρά τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, αφιερώνουν χρόνο, ενέργεια και φαιά ουσία και αναλαμβάνουν τέτοιου τύπου πρωτοβουλίες. Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών να είστε βέβαιοι ότι θα εξακολουθεί να παραμένει στο πλευρό σας και θα συνεχίσει να υποστηρίζει με θέρμη τη προσπάθειά σας».

Στη συνέχεια πήραν τον λόγο οι υπόλοιποι ομιλητές και ομιλήτριες που αναφέρθηκαν σε διάφορες δράσεις των Προγραμμάτων ERASMUS+ KA1. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που παρακολούθησαν τα Προγράμματα και παρουσίασαν καινοτόμες δράσεις στο εν λόγω σεμινάριο και σε όλους τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες που εξέφρασαν εμπράκτως, με την παρουσία τους, το ενδιαφέρον τους για δράσεις που εστιάζουν στη σύγχρονη εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, η αξιοσημείωτη συμμετοχή εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων υποδεικνύει την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα που άπτονται στην αναβάθμιση του σχολικού περιβάλλοντος, στη διαχείριση ζητημάτων που αφορούν στο σχολικό πλαίσιο, στη δημιουργία του κατάλληλου σχολικού κλίματος και στην υιοθέτηση πρακτικών που αναδεικνύουν τις σχολικές μονάδες σε οργανισμούς που μαθαίνουν, δρουν και καινοτομούν.



Όλη η Ενημέρωση από την Λάρισα και την Θεσσαλία στην www.LarisaCityNews.gr